8 نکته برای کافی‌شاپ دوستدار محیط زیست

کافی‌شاپ دوستدار محیط زیست

8 نکته برای کافی‌شاپ دوستدار محیط زیست

کافی‌شاپ‌ها مکانی عالی برای رها کردن شما از خواب‌آلودگی صبح، یا افزایش سطح انرژی شما در بعدازظهر است. اما آیا کافی‌شاپ شما به محیط زیست کمک می‌کند یا به ضرر آن است؟ آیا کافی شاپ شما دوستدار محیط زیست است؟

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید، اما صنعت قهوه سهم قابل توجهی در انتشار گازهای مضر و تولید زباله‌‌های زیست‌تخریب دارد؛ بهتر است دیگر به جنگل‌زدایی اشاره نکنیم. فکر می‌کنید این همه دانه‌ی قهوه چگونه رشد می‌کند؟ از آنجا که امروزه تقاضا برای پایداری رو به افزایش است، در اینجا به ذکر 8 نکته‌ی فوق‌العاده آسان برای کمک به فروشندگان قهوه پرداختیم. رعایت این 8 نکته به شما کمک می‌کند تا سهمی در حفظ محیط زیست داشته باشید.

  1. دانه‌های قهوه‌ی خود را از کجا تهیه می‌کنید؟

آیا می‌دانستید که بعد از تنباکو، برای کشت قهوه از بیشترین مواد شیمیایی استفاده می‌شود؟ دیوانگی محض است! انتخاب دانه‌ی قهوه از یک منبع دوستدار محیط زیست اولین گام برای کمک به حفظ محیط زیست است. برای داشتن کافی شاپ دوستدار محیط زیست گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد:

ارگانیک بودن: قهوه‌ی ارگانیک بدون استفاده از آفت‌کش، علف‌کش یا کودهای مضر که برای محیط زیست مضر هستند، رشد می‌کنند.

سایه رشد: در این روش قهوه‌ها در زیر سایه‌ی درختان تاج‌پوش رشد می‌کنند. و از اصول بوم‌شناسی طبیعی که ارتقاءدهنده‌ی روابط بوم‌شناختی طبیعی هستند، استفاده می‌کنند. همچنین جنگل‌ها هم حفظ می‌شوند.

تجارت منصفانه: علامت تجارت منصفانه تضمین می‌کند که دانه‌های قهو‌ه‌ی شما به روشی رشد کرده‌اند که از نظر اجتماعی و زیست محیطی کاملاً منصفانه است.

الان وقتش است که به قهوه دارای گواهینامه‌ی سه‌گانه روی بیاورید!

  • از لیوان‌های قابل بازیافت استفاده کنید

سالانه 500 لیوان یکبار مصرف، مصرف می‌شود که اکثر آنها تا 500 سال آینده در محل دفن زباله‌ها باقی خواهد ماند و تجزیه نمی‌شود- پس از همین الان تغییر را شروع کنید! حتی بزرگترین مصرف‌کنندگان ظروف یکبار مصرف هم برای مبارزه با زباله‌های ناشی از  لیوان‌های یکبار مصرف با یکدیگر متحد شده‌اند و از لیوان‌های زیست‌تجزیه‌پذیر یا کاملاً قابل بازیافت استفاده می‌کنند. استفاده از این لیوان‌ها برای فروشندگان قهوه که دوستدار طبیعت هستند ضروری است، علاوه بر این مشتریان شما قدردان‌تان خواهند بود! آیا می‌دانستید که 71 درصد از مصرف‌کنندگان به تبلیغ محصول یا خدمات شما که دلیل خوبی پشت آن باشد کمک می‌کنند؟ این به خودی خود برای تصویرسازی برند شما معجزه می‌کند! استفاده از لیوان مناسب راه ساده ای برای داشتن کافی شاپ دوستدار محیط زیست است.

  • صدای استفاده از منابع محلی باشید

خودتان به تنهایی فقط مواد اولیه مورد نیازتان را از تأمین‌کنندگان محلی تهیه نکنید، برای آنها تبلیغ کنید! مصرف‌کنندگان هیچ چیز را بیشتر از حمایت از جامعه‌ی محلی خود دوست ندارند، حتی اگر کمی گران‌تر هم باشد! در حقیقت، آمارها حاکی از آن است که 50 درصد از مصرف‌کنندگان برای کالاها و خدمات سبز هزینه‌ی بیشتری پرداخت می‌کنند، که هم با محیط زیست سازگار است و هم برای درآمدزایی مفید است! با تهیه‌ی مواد اولیه‌ی خود از کشاورزان یا تأمین‌کنندگان محلی نه تنها به اقتصاد محلی خود کمک می‌کنید، بلکه ردپای کربنی را کاهش می‌دهید. ارگانیک فکر کنید، پایدار فکر کنید، محلی فکر کنید.

  • زباله‌ها را کاهش دهید

با کاهش زباله‌های مصرفی خود تأثیر مخرب و آسیب‌زای خود بر محیط زیست را کاهش می‌دهید. خیلی ساده است. مهم است که دغدغه‌مندی خود درباره‌ی این موضوع را نشان دهید. راه‌های بسیاری برای این انجام وجود دارد:

  •  قاشق را جایگزین میله‌ی همزنی یکبار مصرف کنید
  • مواد غذایی باقیمانده را کمپوست کنید
  • به جای دستمال کاغذی از دستمال آشپزخانه‌ی پارچه‌ای و حوله‌ای استفاده کنید
  • مطمئن شوید که ظروف مصرفی شما کاملاً قابل بازیافت هستند
  • تفاله‌های قهوه را بفروشید

بسیاری از مردم این را نمی‌دانند که حتی تفاله‌های قهوه در محل دفن زباله‌ها موجب آزادسازی گاز متان می‌شود که حتی از گاز کربن دی اکسید هم مضرتر است! به جای دور ریختن تفاله‌های قهوه می‌توانید آنها را به مراکز باغبانی محل خود بفروشید تا به عنوان کود گیاهی طبیعی مورد استفاده قرار بگیرد. این گامی در مسیر داشتن کافی شاپ دوستدار محیط زیست بودن است و همچنین روشی است که مصرف‌کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 73 درصد از آنها گفته‌اند اگر محصول مشابه در بازار وجود داشته باشد که از یک هدف خوب و انسانی پشتیبانی کند، برند محصول مصرفی خود را تغییر می‌دهند. آیا نیاز به توضیح بیشتر هست؟

  • ذخیره انرژی

آیا می‌دانستید که دستگاه‌های اسپرسوسازی وجود دارند که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند؟ بله فناوری خارق‌العاده در این دستگاه‌ها دارای چندین حالت صرفه‌جویی در انرژی و دارای سیستم‌های دیگ بخار چندگانه هستند که مصرف انرژی آن بهینه است. اما کاهش انرژی مصرفی در کافی‌شاپ شما فقط به تعویض دستگاه اسپرسوساز ختم نمی‌شود. چرا به نورپردازی کم‌مصرف یا یک آب‌گرمکن با برچسب انرژی کارآمد فکر نمی‌کنید؟ هر دو گامی عالی برای به حداقل رساندن هزینه‌های انرژی و مصرفی هستند.

  • انگیزه ایجاد کنید

دوستدار محیط زیست و مهربان با مصرف‌کننده باشید. در مشتریانی که به پایداری کافی‌شاپ شما کمک می‌کنند، انگیزه بدهید. برای مثال، برای افرادی که لیوان‌ یا ماگ‌های خود را به همراه دارند، تخفیف قائل شوید. این کاری است که سهم شما در حفظ محیط زیست را  افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا آنها مجدد به کافه‌ی شما بیایند.

  • جایگزین‌های گیاهی ارائه دهید

آیا می‌دانستید که استفاده از جایگزین‌های گیاهی به جای شیر، مانند شیر بادام، سویا، و نارگیل ردپای کربنی کمتری نسبت به شیر لبنی دارند؟ ارائه‌ی این خدمات و انتخاب‌ها به مشتریان کافه شاپ نه تنها باعث روی آوردن جامعه‌ی گیاه‌خوار به کافی‌شاپ شما می‌شود، بلکه به هدف شما برای داشتن کافی‌شاپ دوستدار محیط زیست کمک می‌کند.  

کافه ادونچر تلاش می کند با رعایت موارد فوق در کاهش ردپای کربن خود اقدامات موثر انجام دهد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

سایر مطالب کافه ادونچر